انتشار مقالات در حوزه ارتودنسی و بهداشت دهان و دندان و دعدغه بیماران ارتودنسی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مسواک زدن ارتودنسی

مرحله اول مسواک زدن ارتودنسی

برای این منظور باید از مسواک مخصوص ارتودنسی که تهیه کرده اید استفاده کنید. مسواک زدن را در ۶ مرحله انجام دهید این ترتیب به شما کمک می کند تا هیچ سطحی از دندان های خود را مسواک نزده باقی نگذارید. در ابتدا از بیرون دندانها شروع کنید. الیاف مسواک عمود بر براکت ها بوده و از حرکات چرخشی با دامنه کوتاه استفاده کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان ها یا همان بلیچینگ به معنای سفید کردن دندان هایی است که در اثر کذز زمان و یا در برخی موارد به ضورت ژنتیکی زرد شده اند . این مورد را در نظر داشته باشید که سفید کردن دندان ها با توجه به مواردی از جمله جنس دندان ها و نوع رنگدانه های رسوب کرده در بین دندان ها با هم فرق دارند. برای سفید کردن دندان ها از موادی که دارای پر اکسید هیدروژه هستند استفاده می شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

تغذیه در ارتودنسی

تغذیه در ارتودنسی و همچنین رژیم غذایی ارتودنسی از جمله مواردی است که در ابتدای شروع درمان ارتودنسی توصیه هایی توسط متخصص ارتودنسی به بیمار داده میشود چرا که از جمله مراقبت های حین درمان ارتودنسی به شمار می رود.

دندانپزشک متخصص ارتودنسی به بیمار در رابطه با تغییر دادن عادت های غذایی صحبت میکند و اجتناب از خوردن غذاهای سفت و غذاهای خیلی شیرین و چسبنده را به بیمار یادآوری میکند. چرا که اثر این مواد باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

ارتودنسی با کشیدن دندان

اصولا برای ارتودنسی در سه راستا کشیدن دندان صورت می گیرد:

  • تأمین فضای لازم برای ردیف کردن دندانهای نامرتب دیگر
  • کاهش شیب دندانها جلویی و عقب بردن لب های بیرون زده
  • جبران عدم تناسب روابط فکی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

ارتودنسی بدون کشیدن دندان

کشیدن دندان در ارتودنسی عموما با دو رویکرد صورت می گیرد: ۱- تأمین فضای ردیف کردن دندانهای نامرتب ۲- جبران ناهنجاری های فکی. با این توصیف می توان توضیح داد که چگونه ممکن است در برخی از این موارد و تحت تدابیر معینی ارتودنسی را بدون کشیدن انجام داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

نگین ارتودنسی

اجزای ارتودنسی ثابت 

در درمان به روش ارتودنسی ثابت برای رفع ناهنجاری های موجود از سیم های ارتودنسی و براکت یا نگین ارتودنسی استفاده می شود که توسط متخصص ارتودنسی بر روی دندان ها جایگذاری و تنظیم می شوند. روش ارتودنسی ثابت یکی از متداول ترین روش های درمانی ارتودنسی می باشد که با استفاده از ابزار های ارتودنسی صورت می پذیرد.

اجزای ارتودنسی ثابت شامل موارد مختلفی می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • نگین ارتودنسی یا براکت ارتودنسی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی