انتشار مقالات در حوزه ارتودنسی و بهداشت دهان و دندان و دعدغه بیماران ارتودنسی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

مراحل ارتودنسی بزرگسالان

اگر از دندان های شلوغ و نا مرتب رنج می برید و هنوز اقدامی به درمان آن نکرده اید، نگران نباشید هنوز وقت دارید تا از دندان هایی ردیف و مرتب با لبخندی زیبا بهره مند شوید.

ارتودنسی یک روش درمانی است که برای نامرتبی و شلوغی دندان های استفاده می شود. خوشبختانه در این روش درمانی هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و افراد هر زمان که بخواهند می توانند از این روش استفاده کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

ارتودنسی کودکان

ارتودنسی دندان کودکان معمولا برای جلوگیری از ارتودنسی در بزرگسالی انجام می گیرد تا بیمار درد و ناراحتی کمتری را احساس کند. برای انجام ارتودنسی دندان کودکان باید به متخصص ارتودنسی خبره مراجعه کنید تا هیچ آسیبی به دندان ها و لثه های کودکان وارد نشود.

ارتودنسی کودکان

ارتودنسی دندان کودکان یا اطفال در علم دندانپزشکی به نام interceptive معروف است. طبق تحقیقات انجام شده برخی از متخصصین عقیده دارند که درمان ارتودنسی در کودکان از سن هفت سالگی آغاز می شود. زیرا به عقیده آن ها دندان ها و فک بالا و پایین همچنان در حال رشد هستند و این روند در فرآیند درمان ارتودنسی کودکان بسیار موثر است.

در این سن به دلیل رشد دندان و فک برخی از ناهنجاری های دندانی راحت تر و سریع تر به درمان پاسخ می دهند. ارتودنسی در دوران کودکی از درمان در دوران بزرگسالی جلوگیری می کند. اما باید به این نکته توجه کنید که درمان زود هنگام کمکی به درمان همه ی ناهنجاری های ارتودنسی نمی کند اما در برخی موارد بسیار موثر است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

هزینه درمان ارتودنسی چقدر است؟

سوال : هزینه درمان ارتودنسی چقدر است؟

پاسخ دکتر :

سلام،

هزینه، تعرفه یا نرخ درمان ارتودنسی بستگی به فاکتورهای ذیل دارد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی چیست

برای رفع ناهنجاری های فک و مشکلات دندان متخصص ارتودنسی به مراجعه کنندگان ارتودنسی دندان را پیشنهاد می کند.در ارتودنسی با قرار گرفتن براکت بر روی دندان ایرادات ناشی از ناهنجاری های فک در طول زمان برطرف می شود.اغلب مراجعه کنندگان بالاخص بزرگسالان و نوجوانان به خاطر ظاهر فلزی براکتی که روی دندان قرار می گیرد در استفاده از ارتودنسی امتناع می ورزند.استفاده از ارتودنسی نامرئی برای اینگونه از اشخاص توسط متخصص ارتودنست پیشنهاد می شود.

ارتودنسی نامرئی که ارتودنسی شفاف نیز نامیده می شود روشی است که متخصص ارتودنسی از براکت و سیم های ارتودنسی برای رفع ناهنجاری و مشکلات دندان استفاده نمی کند.در این روش از پلاک های شفاف نازک برای مرتب کردن دندان ها در تمام زمان ها به جز صرف غذا و ورزش استفاده می شود.پلاک های ارتودنسی نامرئی به مدت دو هفته در دهان بیمار قرار می گیرد و به وسیله تکنولوژی تصویر برداری سه بعدی رایانه ای تهیه می شوند.نرم افزارهای منحصر به فرد برای این پلاک ها به بیماران اجازه می دهد که برنامه درمان خود را از ابتدا تا انتها حتی پس از درمان توسط ارتودنسی نامرئی مشاهده کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی چقدر است

در درمان ارتودنسی هزینه ارتودنسی به عاملهای زیادی وابسته است.این هزینه ها بر اساس طول درمان و روند درمان در جلسه اول مشاوره توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شوند. پزشکان روش های مختلفی را برای پرداخت هزینه برای بیمار بیان می کنند تا بیمار بدون دغدغه به درمان ارتودنسی دندان خود بپردازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

تعرفه‌ی ارتودنسی در سال 97

ارتودنسی-تعرفه‌ی ارتودنسی 97

تعرفه‌ی ارتودنسی در سال 97، برای هر بیمار متناسب با مشکلات فکی و دندانی وی و عواملی چند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم بستگی دارد. مراجعه‌کننده برای درمان ارتودنسی نیازمند گذراندن مراحلی جهت انجام طول درمان خود می‌باشد که همین مراحل نیز خود از عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی می‌باشند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی