انتشار مقالات در حوزه ارتودنسی و بهداشت دهان و دندان و دعدغه بیماران ارتودنسی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

ارتودنسی ثابت بهتر است یا ارتودنسی متحرک

همانطور که می دانید ارتودنسی برای درمان ناهنجاری فکی و دندانی بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و این درمان می بایست زیر نظر متخصص ارتودنسی صورت گیرد تا بهترین روش و مناسب ترین راهکار در اختیار قرار داده شود و هم چنین از نتیجه درمان نیز اطمینان خاطر داشته باشید.

ارتودنسی به طور کلی دارای دو روش ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می باشد که برای درمان ناهنجاری های هر فرد متناسب با شدت درمان، از روش های متفاوتی استفاده می شود.

هم چنین شیوه دیگری از درمان به صورت ارتودنسی نامرئی شناخته می شود که این روش برای درمان افرادی که به دلایلی علاقه ندارند تا براکت ها و سیم ارتودنسی در دهان و دندان آنها نمایان شود، استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

اجزای ارتودنسی

ارتودنسی ثابت یکی از پرکاربردیترین روش های ارتودنسی است که در زمانی که شخص میزان ناهنجاری و نامرتبی فک و دندان او بیشتر باشد از این روش برای مرتب کردن دندان ها و تراز کردن خط لبخند برای ساخت صورتی زیبا و لبخندی جذاب استفاده می شود.

در ارتودنسی ثابت به وسیله بریس ها یا همان نگین ارتودنسی و سیم هایی که از مابین این بریس ها رد شده اند و همین طور وصل کردن کش های ارتودنسی یا همان الاستیکها باعث جابجایی دندان خواهند شد.

ارتودنسی-براکت ارتودنسی

دقت کنید زمانی که بیمار میزان ناهنجاری بیشتری دارد و یا از سن بلوغ گذشته و فک او به رشد کافی رسیده است از ارتودنسی ثابت استفاده خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی