انتشار مقالات در حوزه ارتودنسی و بهداشت دهان و دندان و دعدغه بیماران ارتودنسی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

ارتودنسی متحرک

در این روش ارتودنسی از دستگاه ها و پلاک های متحرک کمک گرفته می شود.

در روش درمانی با استفاده از ارتودنسی با دستگاه متحرک، بیمار قادر خواهد بود تا بدون نیاز به وجود پزشک، دستگاه را به راحتی هنگام غذا خوردن و یا مسائل بهداشتی دهان، خارج کرده و پس از انجام آنها مجددا در دهان جایگذاری نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

ارتودنسی نامرئی

بر خلاف ارتودنسی ثابت به روش معمولی که در آن وسایل ارتودنسی به سطح خارجی دندانها متصل می شود، در ارتودنسی “لینگوال” یا “زبانی” وسایل به سطح داخلی و پشت دندانها (سمت زبانی) متصل شده و کاملا پنهان و غیر قابل رویت می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

ارتودنسی ثابت یا متحرک

به طور کلی در ارتودنسی دو نوع دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد: دستگاههای ثابت و دستگاههای متحرک. در واقع هر کدام از این دو نوع دستگاه کارکردهای متفاوتی دارند. ذیلا به اجمال کارکردهای این دستگاهها را به تفکیک عنوان می کنیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت چیست؟

ارتودنسی ثابت روشی از ارتودنسی است که در آن بیمار قادر نخواهد بود تا دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند چرا که براکت های ارتودنسی بر روی دندان به صورت ثابت وجود دارند و با استفاده از  کش های ارتودنسی به یکدیگر متصل شده اند.

براکت های ارتودنسی تا انتهای طول درمان ارتودنسی بر روی دندان بیمار باقی خواهند ماند و سیم ها نیز هر چند جلسه یکبار توسط متخصص ارتودنسی تعویض خواهند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم شفیعی